Bilde av Remi Solberg

Foreslår Remi Solberg som ny fylkesrådsleder i Nordland

Bilde av Remi Solberg

I dag ble det kjent at Tomas Norvoll blir statssekretær i Arbeids- og inkluderingsdepartementet.

Leder i Nordland Arbeiderparti, Mona Nilsen, forslår derfor Remi Solberg som ny fylkesrådsleder i Nordland.

-Vi er så heldig at vi har mange flinke folk i Arbeiderpartiet. Når Tomas Norvoll nå blir statssekretær foreslår vi i Nordland Arbeiderparti Remi Solberg som fylkesrådsleder.

Takker Tomas for fantastisk jobb for Nordland

-Jeg vil takke Tomas for en fantastisk innsats som fylkesrådsleder i snart ni år. Tomas har satt tydelige spor etter seg i hele fylket. Nordland er nå er svært godt posisjonert i det grønne skiftet. Det ingen tvil om at Tomas har vært sentral for å realisere mange av de spennende grønne industriprosjektene vi nå står ovenfor i fylket vårt, sier Nilsen.

Om Remi Solberg

-Med Remi får vi en hardtarbeidende og dyktig ordfører fra Vestvågøy inn i fylkestingspolitikken, sier Nilsen.

-Med forbehold om at fylkestinget velger Remi som fylkesrådsleder, er jeg sikker på at han vil bidra med stort arbeidslyst for å fortsette utviklingen av et grønt Nordland i vekst, avslutter Nilsen.