5 ideer til aksjoner i innspurten

Valgkamp Gildeskål

Markaaksjon

Besøk kjente turstier hvor dere deler ut flyers og gjerne saft (husk å ta med søppelpose). Fortell om de gode frilufts- og kultursakene vi går til valg på. Nevn gjerne at vi vil beholde søndagen som fridag. Hvis noen har en gitar, ta den gjerne med og spill en lett melodi

Instagram i virkeligheten

Kjøp inn en pappflate og klipp den til at det bare er en ramme igjen. Tegn eller mal den til å ligne på rammen av en post på instagram. Ta den med på en stand og inviter publikum til å bruke den. Det fineste med kommunen er innbyggerne. Vi går til valg på å forbedre deres hverdag.

Tagg en venn-utfordring

Tagg fem venner du vet eller tror vil stemme på Arbeiderpartiet, sammen med en tekst om hvorfor DU vil stemme Arbeiderpartiet. Alle har ulike grunner til å stemme Ap, om det er helse, skole, arbeid eller kulturpolitikk. Taggingen gjør at andre ser posten også. Utfordre vennene dine til å gjøre det samme!

Matpakkeaksjon

Smør matpakker for å dele ut på for eksempel utenfor sykehuset, flyplass, busstasjon eller i sentrum.

Budskapet må komme frem at dere vil ha gratis skolemat. Legg inn en løpeseddel om skolemat imatpakka.

Nattaksjon

Ved natten til valgdagen kan dere levere flyers i postkassene til innbyggerne med budskapet om hvorfor de bør stemme Arbeiderpartiet. Når de henter avisen har de da også en flyer i postkassen.